čtvrtek 9. června 2016

10 důvodů, proč studuji na OA


Když jsem si v deváté třídě na základní škole vybírala střední školu, rozhodoval u mě fakt, jestli mě dokáže dobře připravit na následovné studium na vysoké škole. Na gymnázium jsem nechtěla a vzhledem k tomu, že mě bavil předmět ekonomika, rozhodla jsem se jít dále studovat obchodní akademii.
Dalším důvodem pro mě byl výběr jazyků. Na naší škole si můžete vybrat mezi němčinou, ruštinou a francouzštinou jako druhý jazyk. Jako první jazyk je samozřejmě angličtina. Já si zvolila němčinu, protože jsem jí měla už na základce. Na naší škole se loni také uskutečnil projekt „jazykové laboratoře“. To jsou dvě počítačové učebny, kde každý student má u počítače sluchátka a může zde dělat různé poslechy a rozhovory mezi studenty. Své znalosti si také můžete vyzkoušet na zahraničních zájezdech například do Anglie nebo do sousedního Rakouska. Loni jsem také byla s naší školou v Polsku. Tohle je pro mě obrovské plus protože miluji cestování.
Na základní škole nám opakovaně říkali, že nám na střední škole učitelé nebudou pomáhat a vycházet vstříc. Opak je pravdou. Aspoň někteří učitelé nám pomáhají. Ale přesto tu zbývá otázka, proč někteří studenti učitele nemají rádi? Kvůli svým špatným známkám, nebo, spolu nedokážou vycházet. Důvodů, proč my studenti nemáme rádi některé učitele, je spousty, ale můžeme být rádi, že nás chtějí něco naučit.
Své teoretické znalosti, které se na OA naučíme, si také máme možnost vyzkoušet v praxi. Jak už ve studentské společnosti, která imituje opravdovou firmu, kde se učíme práci v týmu a myslet jako budoucí podnikatel. Vyzkoušíme své poznatky z marketingu a občas také otestujeme naše nervy. Ne vždy se totiž dokážeme na všem shodnout. Ve třetím ročníku také chodíme na praxi k podnikatelům. Praxe je pro mě obrovským přínosem a zkušeností, protože jsem si nejen vyzkoušela, co všechno vím ze školy, ale také jsem se naučila novým věcem.
Ani naší škole se nevyhnou soutěže a další aktivity. Ačkoliv nejsme sportovní škola, tak se těšíme úspěchům i ve sportu. Spolužáci jsou úspěšní v olympiádách z rodného i cizích jazyků, v soutěžích spojených s odbornými předměty jako je například účetnictví nebo korektura. Já osobně jsem se letos ještě s dalšími spolužačkami zúčastnila celorepublikového kola v Business pointu v Brně. Dalším takovým „doprovodným programem“ na naší škole je každoročně pořádané TBT, jinak také Třída baví třídu, které je poslední den před Vánočními prázdninami. TBT se dá přirovnat ke Školní akademii, každá třída si připraví vystoupení a na TBT mezi sebou soutěžíme o nejlepší vystoupení.

Kdybych si znovu měla vybrat střední školu, šla bych opět na OA. Neříkám, že tato škola nemá negativa ostatně jako každá jiná škola. Ale její pro převažují nad jejími proti. Jsem ráda, že tady mohu studovat. 

Žádné komentáře:

Okomentovat