úterý 11. října 2016

PODZIMNÍ ZELENINA

Protože je podzim deštivého počasí, ale i krásných barev uděláme si výborný, zdravý oběd/večeři plnou vitamínů a hrající barvami.

Potřebujeme:

Zelenina:
brambory
batát
dýni (buď máslovou nebo Hokaido)
mrkev
celer
petržel
žampiony
paprika
cibuli
česnek
sušený tymián
koření na grilovanou zeleninu

Dresing:
majonézu
jogurt
koření podle chuti (já mám ráda sušenou bazalku)

Postup:

Brambory pořádně omyjeme a nakrájíme na větší kostky. Batáty oloupeme a opět nakrájíme na větší kusy. Mrkev, celer, petržel a cibuli oloupeme a opět nakrájíme na větší kusy. Dýni rozřízneme na dvě půlky, dřeň vyndáme a slupku oloupeme a krájíme na větší pruhy, protože se rychleji rozpeče. Pak už zbývá jen očistit žampiony (opět loupeme) a já je krájím podle velikosti žampionů - když jsou větší tak na čtvrtiny, když menší stačí na polovinu. Z papriky odstraníme jadérko, nakrájíme na větší kostičky a přidáme k ostatní zelenině. Už jen oloupeme pár stroužků česneku a celé je zamícháme do zeleninové směsi. Dáme na plech, zakápneme olejem, přidáme tymián a koření, sůl, pepř a můžeme dávat do trouby. Samozřejmě si zeleninu můžete ubrat, nebo přidat. Záleží jen na vaší chuti.
Mezitím co se nám peče zelenina si připravíme dresing. Je to opravdu jednoduché. Do misky smícháme jogurt a majonézu. Osolíme a opepříme a přidáme koření podle chuti. Já mám ráda sušenou bazalku, ale mám vyzkoušené, že i třeba koření na gyros také není zlé. 

Pak už jen vyndáme upečenou zeleninu, nandáme na talíř, zakápneme dresingem a můžeme se pustit do jídla!!

Malý tip: Mám tu ještě malý tip pro milovníky masa. Tato zelenina je výborná i jako příloha třeba k ovaru nebo ke grilovanému masu.

Teď už je to opravdu vše. Toto jídlo není nijak náročné na přípravu a doufám, že vám bude chutnat.

DOBROU CHUŤ

Žádné komentáře:

Okomentovat